Zaklada Fipro

Grad Rijeka i Zaklada FIPRO objavljuju

Javni poziv

za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija za mjeru Sufinanciranje razvoja
komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga

Rijeka, 24. rujna 2024.

Prijave se zaprimaju do 24. listopada 2024.

I. Korisnici sredstava

Korisnici sredstava su:

  • subjekti malog gospodarstva utvrđeni Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (“Narodne novine” broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) i Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine, koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu i čije je sjedište na području grada Rijeke,
  • fizičke osobe – nositelji inovativnih ideja koji su spremni registrirati gospodarsku djelatnost na način da im sjedište bude na području grada Rijeke.

Nepovratne subvencije se neće dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • nad kojima je otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba, koji se nalaze u postupku likvidacije te onima koji su obustavili poslovnu djelatnost,
  • koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe.
  • koji u postupku ocjene prijava budu niže rangirani ili ne udovoljavaju uvjetima natječaja.

Prijavitelji koji su u posljednje 2 (dvije) godine bili financirani od zaklade FIPRO (od datuma ugovora o dodjeli financijskih sredstava) ne mogu biti Korisnici financiranja i njihova prijava se neće razmatrati.

II. Predmet financiranja

Nepovratne subvencije se dodjeljuju za pokriće dijela prihvatljivih troškova razvoja i komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga.

Prihvatljivi troškovi:

  • Troškovi instrumenata, opreme, alata i materijala nastali izravno uslijed razvoja projektne ideje,
  • Troškovi izrade prototipa, ispitivanja te testne primjene inovativnog proizvoda ili usluge,
  • Troškovi istraživanja temeljem ugovora s drugim stranama,
  • Troškovi stjecanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva),
  • Troškovi promidžbe u postupku pripreme za izlazak na tržište te aktivnosti razvoja prodajnih kanala,
  • Troškovi plaće novozaposlenih osoba na projektu u visini do 50% prosječne mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj, objavljene u godini koja prethodi godini u kojoj je objavljen Javni poziv.

Neprihvatljivi troškovi:

  • Troškovi savjetodavnih usluga povezanih s redovitim aktivnostima,
  • Troškovi koji se poduzetniku već financiraju putem drugih mjera ili programa,
  • Troškovi osoblja (plaće osoblja prijavitelja) osim novozaposlenih osoba,
  • Troškovi nastali prije objave natječaja,
  • Režijski troškovi,
  • Troškovi kupnje ili zakup zemljišta i zgrada,
  • Troškovi kupnja vozila i plovila,
  • Porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) te sve zakonom regulirane pristojbe,
  • Svi ostali troškovi koji nisu vezani uz projekt koji se prijavljuje na Javni poziv.

 

Troškovi se priznaju ukoliko nastanu nakon dana raspisivanja Javnog poziva do isteka roka financiranja provedbe za robu isporučenu ili uslugu izvršenu unutar toga roka.
Ako je gospodarski subjekt već koristio potpore za učinjene troškove za koje traži potporu po ovom Javnom pozivu, iznos potpore koje se dodjeljuje i ostvarenih potpora za taj trošak, neovisno od kojeg tijela je odobren, ne može prelaziti ukupan iznos troškova koje je imao gospodarski subjekt.
Ako korisnik mjere stekne pravo na subvenciju u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od pripadajućeg iznosa subvencije, korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

III. Iznos sredstava i uvjeti financiranja

Prethodno navedeni prihvatljivi troškovi po pojedinom projektu sufinanciraju se u visini od 80% troškova bez PDV-a, u najnižem iznosu od 4.000,00 eura do najvišeg iznosa od 6.700,00 eura.
Sredstva se isplaćuju prema ispostavljenim računima dobavljača, a iznimno prema ponudama, u kojem se slučaju avansno isplaćuje 80% iznosa dok se ostatak od 20% isplaćuje prilikom predočenja računa.
Sufinancirat će se trošak plaće novozaposlenih osoba na projektu u visini do 50% prosječne mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj, objavljene u godini koja prethodi godini u kojoj je objavljen Javni poziv.

IV. Prava i obveze

Međusobna prava i obveze korisnika subvencije i Zaklade FIPRO utvrđuju se Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava za mjeru Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga (u daljnjem tekstu: Ugovor). Ako je podnositelj zahtjeva za dodjelom subvencije fizička osoba, prije potpisivanja Ugovora od potencijalnog korisnika zahtijevat će se registracija gospodarskog subjekta (osnivanje obrta ili trgovačkog društva).

V. Postupak dodjele

Postupak dodjele subvencije provode Grad Rijeka i Zaklada FIPRO temeljem Ugovora o realizaciji mjere Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga.
Ocijenu o kvaliteti podnesene prijave/projekta te dopuštenost dodjele subvencije donosi Povjerenstvo za ocjenu i odabir prijava.
Sredstva se dodjeljuju prema rang listi najbolje ocjenjenih prijava koje u potpunosti udovoljavaju uvjetima natječaja.
Minimalan bodovni prag za dodjelu subvencije iznosi 50 bodova.
O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

VI. Kriteriji za vrednovanje zahtjeva

Članovi Povjerenstva prijave na Javni poziv boduju ocjenom od 1 (najmanja ocjena) do 10 (najviša ocjena) prema sljedećim kriterijima:

  • Razina inovativnosti projekta ( inovativnost u odnosu na postojeća rješenja te stupanj složenosti inovacije)
  • Tržišni potencijal inovacije (identifikacija kupaca/korisnika i njihovih potreba te procjena veličine tržišta)
  • Financijska i komercijalna održivost projekta (izvori prihoda, raspoloživ kapital, rashodi)
  • Izvedivost / zrelost projekta (identifikacija tehnoloških izazova, postavljanje cilja i aktivnosti na provedbi projekta, mjerljivi pokazatelji)
  • Kapaciteti prijavitelja (kompetentnost i stručnost prijavitelja te ostala imovina prijavitelja)
  • Horizontalna pitanja (ekološka prihvatljivost inovacije, promicanje socijalne uključenosti/promicanje održivog razvoja)

VII. Prijavna dokumentacija

Prijave na Javni poziv dostavljaju se na propisanom obrascu „Zahtjev za dodjelu financijskih sredstava“ s priloženom dokumentacijom:

  1. preslika rješenja o upisu u odgovarajući registar upisa, odnosno preslika Obrtnice.
  2. potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja prijave) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.
  3. Ispunjena i ovjerena „Skupna izjava” (prijavitelj fizička osoba koja nije vlasnik gospodarskog subjekta Skupnu izjavu dostavlja nakon otvaranja istog a neposredno prije potpisivanja Ugovora o financiranju sa Zakladom FIPRO).
  4. Preslika računa za troškove nabave opreme, razvoja inovativne ideje, izrade prototipa, plana komercijalizacije, testiranja, troškova zaštite te promidžbe, koji su izdani nakon objave Javnog poziva kao i dokaze da je izvršeno plaćanje istih.
  5. Preslika ponude/predračuna za prethodno navedene troškove (ukoliko računi nisu izdani).
  6. Preslika platne liste (ukoliko prijavitelj traži subvenciju troškova plaće novozaposlenih osoba na projektu).
  7. Životopis podnositelja prijave/voditelja projekta.
  8. Ugovor o radu za novozaposlene osobe (preslika) ili pismo namjere o zapošljavanju novih djelatnika.
  9. Izjava o sufinanciranju , sadržaja: Natjecatelj (ime i prezime) će osigurati vlastita sredstva (iznos) za sufinanciranje predmeta prijave (naziv projekta) u projektu Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga (ako se odnosi na Natjecatelja).

Obrazac prijave na Javni poziv sa svom priloženom dokumentacijom dostavlja u digitalnom zapisu.
Računi / ponude/ platne liste iz točke 5. mogu se dostavljati od datuma raspisivanja javnog poziva do isteka roka financiranja provedbe za robu isporučenu ili uslugu izvršenu unutar toga roka.
Povjerenstvo za ocjenu i odabir prijava ima pravo zatražiti uvid u originale dostavljenih računa odnosno ponuda.

VIII. Dostava prijavne dokumentacije

  • Prijavna dokumentacija se dostavlja na adresu e-pošte: fipro@fipro.hr. Po primitku prijave i provjeri priloženih dokumenata dobit ćete potvrdu urednog zaprimanja prijave e-poštom.
  • U slučaju da privitke zbog njihove veličine nije moguće poslati putem e-pošte, prijavitelji mogu koristiti Jumbo mail, Wetransfer.com ili slična rješenja za dijeljenje elektroničkih dokumenata putem kojih dokumentaciju treba uputiti na adresu e-pošte: fipro@fipro.hr.
  • Prijavitelj je dužan provjeriti urednu dostavu prijave ukoliko ne dobije potvrdu urednog zaprimanja prijave i dokumenata u roku od dva radna dana na telefon 051 265-977 ili osobno na adresi Step Ri d.o.o., R. Matejčić 10, 51000 Rijeka.
  • Prijavitelj po ovo Javnom pozivu može podnijeti samo jednu prijavu za dodjelom subvencija.

IX. Informacije

Informacije i potrebni obrasci mogu se dobiti putem elektronske pošte: fipro@fipro.hr na UPIT, na službenim stranicama Zaklade FIPRO: www.fipro.hr te na službenim stranicama Grada Rijeke. www.rijeka.hr.

Rezultati natječaja će biti objavljeni na web stranici: www.fipro.hr.

Razvoj projekta, odnosno njegova komercijalizacija podliježe stručnom praćenju, a natjecatelj ima pravo na stručnu pomoć osoblja Zaklade.

X. Rokovi

Datum objave ovog poziva je 24.9.2024. godine. Javni poziv je otvoren do 24.10.2024. godine do kraja dana (23:59 h).

Lista korisnika koji ostvare pravo na subvencije po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Zaklade FIPRO do 25.11.2024. godine.

Zaklada FIPRO zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva.

Javni poziv za dodjelu
financijskih sredstava

Pravilnik dodjele
financijskih sredstava

Skupna izjava

Zahtjev za dodjelu
financijskih sredstava

Grad Rijeka